Jenpsin pyynnöstä kirjoitan jotain, tälläkertaa ei mitään kovin filosofista (ovatko minun kirjoitukseni muka joskus olleet filosofisia!) ja vakavaa, vaan iloista ja mukavaa. Aiheena kesä.

Kesähän on kohta kokonaan ohi, ainakin koululaisten osalta. Meillä täällä Keski-Suomessa koulu alkaa tasan kahden viikon päästä maanantaina, ja sitä ennen tulevan lukiolaisen pitäisi saada ostettua kaikki koulutavarat, kun mitään ei enää valmiiksi anneta. Ja minähän en itseni tuntien ole mitään saanut hankittua, joten tuo ostoslista on aika pitkä... Kauhea stressi siis jo ennen koulun alkua.

No se on kivaa sitten kun koulu alkaa, pitkää päivää painetaan homeisessa koulussa (juu tiedän, itsepähän kouluni valitsin!) tylsien ihmisten kanssa ja odotetaan jo seuraavaa lomaa. Taitaa olla monelle arkipäivää? Minulle ainakin. Saa nähdä muuttuuko mieli kun lukio alkaa ja alkaa koeviikot ja muut vastaavat.

Mutta, nyt poikkesin vaihteeksi aiheesta. Takaisin kesään. Ajattelin nyt ihan kysellä teiltä, että miten on kesä menny? Missäpäin on kierrelty? Ja mitä muistoja on jäänyt? Saa kirjoittaa lyhyesti tai pitkästi ihan miten itse tykkää, ja minä mielelläni sitten kommentoin takaisin (jos täällä on jotain ei-vielä-niin-tuttuja-ihmisiä).

Mitähän itse kertoisin. Olen viettänyt kesääni pääasiassa kotona ja kiertäen satunnaisesti kilpailuissa ympäri Keski-Suomea. Muuramessa, Korpilahdella ja Killerillä on tullut vietettyä monen monta kesäistä tuntia valokuvaten ratsukoita. Tämä on siis harrastukseni, jos joku ihmettelee.
Nyt loppukesästä olin Messilässä kuvailemassa, eli tuolla Lahden seudulla, ja nyt tulevana viikonloppuna on tarkoitus mennä Ouluun kuvaamaan, eli tällaista pientä Suomi-kiertelyä on tullut tehtyä kamera kaulassa. Pääasiassa löytyy kyllä niitä hevoskuvia, ei muita.

Rippileirillä olin isosena heinäkuun puolivälin paikkeilla. Tämä oli kyllä varsin ikimuistoinen kokemus, paljon mieluisampi kuin oma rippileirini viime kesänä. Sain monen monta uutta kaveria ja tutustuin ihmisiin paljon paremmin. Lisäksi iltaohjelmien suunnittelu ja raamisten vetäminen oli kaikkea muuta kuin tylsää. Ja siitä vielä maksetaan! Kaikenlisäksi sain vielä (ehkä) töitä kirkolta, eli rupean ehkä pitämään seurakuntanuorten nettisivuja ja siitäkin sitä rahaa tulee. Eli hyvin menee, ja hauskaa oli!

Toisin sanoen, minun kesäni on ollut mukava ja melko rento, vaikken ole esimerkiksi kesätöissä ollut. Tallilla olen viettänyt suhteellisen paljon aikaa ja noissa kilpailuissa. Mutta harvoin sitä näin mukavaa kesää on ollut. :)